yagrevanje-poyy

Zašto je zagrijevanje važno?


Zagrijevanje se smatra veoma bitnim jer njime pripremamo organizam na ono što sledi odnosno na fizički napor. Dokazano je da zagrevanje znatno smanjuje mogućnost povreda jer se telo postepeno privikava na napor. Ukoliko bi odmah počeli sa jakim treningom mogućnost povrijeda bi bila ogromna, odnosno, postojala bi jako mala šansa da neće doći do povrijeda.

 

Zagrijevanje je vrlo širok pojam i svako ima neki svoj način zagrijevanja.
Neki džogiraju, negi se razgibavaju, neki rade vježbe veoma slabim intenzitetom, ali u svakom slučaju bitno je da zagrijemo mišiće, postepeno podignemo puls i spremimo organizam za fizički napor. Bez obzira koliko jak trening nameravate da odradite ne smete izostaviti zagrevanje, ono je bitno i kod treninga sa najmanjim intenzitetom.

Pre nego što objasnimo zašto je zagrijevanje jako bitno treba napomenuti da je potebno zagrijati cijelo tijelo ali posebno grupu mišića koju nameravate da radite tog dana. Ako ne trenirate neku posebnu grupu mišića svejedno radite zagrijevanje za celo telo.

 

ŠTA DOBIJAMO ZAGRIJEVANJEM?

 
-Zagrijevanje podiže temperaturu mišića što značajno povećava elastičnost mičića i omogućava znatno povećanje samog intenziteta treninga.
-Ubrzava se protok kiseonika ali i krvi. Na ovaj način možete podnijeti mnogo veće napore jer krv i kiseonik mnogo lakše ‚‚putuju‚‚ kroz vaš organizam.
-Zglobovi postaju pokretniji.
-Znatno smanjena mogućnost povrede tokom treninga.

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>